Dar

Som v dome u našich, oni tam už nie sú. V strede kuchyne je na podlahe posvätný kruh – mandala. V nej je položený náhrdelník. Je vyrobený z mušlí, bledomodrých a niekoľkých farebných korálok. Neviem, kto ho robil, ale viem, že je pre moju známu. Beriem ho do ruky. Známa je práve na ceste k nám. Chcem jej ho dať, ale nevie vojsť dnu do domu. Vyhovára sa, stojí medzi dverami. Držím náhrdelník v ruke, je krásny. Tvorí ho niekoľko tenkých šnúr z modrých korálok a mušľa srdcovka, sú spojené ďalšími korálkami. Už som na moju známu trochu nahnevaná. Nakoniec predsa len vojde. Za ňou idú aj jej rodičia. Stoja vo dverách, sú celkom mladí, v jej veku. Vyberám zo sekretára albumy s fotkami, tie staré, čo mali naši, s plastickým povrchom. Zdesia sa, že budú pozerať fotky. Ale nie je to tak, chcela som si len niečo pozrieť, nie ich otravovať fotkami. Vchádzajú dnu.

Radosť, nadšenie a dobré pocity si úsilím tvoríme sami. Nezávisia od druhých ľudí.

Tento sen je spojený s viacerými synchronicitami. Čítala som článok od bylinkárky o účinkoch stavikrvu vtáčieho. Lieči bolesť, krivdu, blízke vzťahy, neprijatú a zranenú ženskú energiu. Hojí rany, zastavuje emocionálne krvácanie a únik životnej sily.

V okolí nášho domu sa táto bylinka vyskytuje hojne. Tak som sa rozhodla požiadať o sen a dala som si z nej na noc trochu pod vankúš. Do rána sa mi sníval tento sen. Známa zo sna reálne existuje a dlhšiu dobu má problém s krvácaním. Chvíľu som váhala, či jej sen povedať. Rozhodla som sa, že áno. Volám jej do práce. Krvácanie stále pokračuje, až tak, že musela vyhľadať lekárske ošetrenie. Rozprávame sa, ako ide život. Rozhorčuje sa nad synom, ktorý pracuje v spoločnej firme. Chce dať výpoveď. Pre ňu je to neprijateľné. Kto ho nahradí? Kým ho nahradia? A navyše, býva u nich doma. Vyhodí ho z domu – rozhoduje sa.

Hovorím jej: „To nerob! Mohli by ste si nadlho k sebe zatvoriť cestu. Niečo podobné som riešila aj ja so svojím synom, tak viem.“ 

Ona na to, že počká, kým zosilnie, a potom sa s ním porozpráva. Poradila som jej: „Skús teraz, keď si slabá. Nečakaj, kým zosilnieš. Žena nemusí byť vždy silná.“ Prešlo niekoľko týždňov.

Aký je jej aktuálny stav a celková situácia? Naďalej krváca, berie lieky na úpravu stavu. Vyhľadala aj alternatívne spôsoby liečby. Ukázalo sa jej z minulého života, ako o syna prišla. Utopil sa v mori. Vybavuje sa mi paralela utopiť sa v mori emócií. Známa je narodená v znamení Rýb. Je veľmi emotívna a všetko silno prežíva. Vnímam v jej správaní určitú manipuláciu a rozpoltenosť. Na jednej strane syna vyhadzuje a na druhej ho nechce pustiť. Aké časti na ňom neprijíma? Čo na sebe neprijíma a syn jej to ukazuje? V sne nechce vojsť do domu, vyhovára sa. Prečo? Aký dôvod majú výhovorky? Čo nechce ona aj s rodičmi v albumoch s fotkami vidieť? Niečo rodové? Čo to je? Ani dar, ktorý jej podávam, neprijíma. Mušľu srdcovku. Mušľa – symbol ženskej plodnosti, zrodenia, ale aj pohrebných rituálov. More – starobylá plodová voda. V regrese sa jej ukázalo, ako sa syn utopil v mori. Opakuje sa minulosť? Utápa seba a svojich blízkych v mori emócií? Na čo je to dobré? Vysiľuje sa, prichádza o životnú silu (krv), o energiu. 

Ženská energia je aj o prijímaní. Čo neprijíma? Svoju silu? Chce byť len slabá, aby mohla cez plač, smútok, emócie manipulovať? Aké je právo druhého človeka na svoje rozhodnutia a slobodný život? Je rozhorčená na druhých ľudí. Akým právom radia jej synovi, čo má robiť? Samé emócie. Kedy je v prítomnosti, keď stále rieši syna, jeho život, prácu, druhých ľudí, čo majú a nemajú robiť?

Keď s nami priveľmi hýbu emócie, je to dôsledok toho, že si v mysli prehrávame rozhovory, príbehy, spomienky a prežívame ich. Nie je to aktuálna realita. Deje sa tak dovtedy, kým si nevyčistíme zranenia.

Emočne sa môžeme ladiť už od rána. Nastaviť sa na radosť, dobrý pocit, nové príjemné zážitky a skúsenosti. A ak sa predsa len vyskytne niečo nepríjemné, tak to chvíľu precítiť, prežiť a prepustiť. Nezmietať sa v tom, nevyvolávať opakovane spomienku, živiť krivdu. Inak nám odchádza radosť zo života.

Alena Hrončoková
www.zisen.sk

Tags: No tags

Comments are closed.